Burgemeester bezoekt Damen

Nog net voor Pasen bracht onze burgemeester mr W Hillenaar en wethouder drs M Jilisen samen met het bestuur van de Stichting Voetveer Zeldenrust een bezoek aan de expositie over Veren en Openbaar vervoer over water in het kantoor van Damen Shipyards te Gorinchem. Het was een kennismaking met het bedrijf en uiteraard een bezoek aan de Zeldenrust die hier een grote refit krijgt door leerlingen van de Bedrijfsschool.
bezoek01Na een ontvangst door de dames Josine en Dina Damen die verantwoordelijk zijn voor alle exposities van het bedrijf ‘Worldwide’ kreeg de burgemeester en wethouder een rondleiding door de Expositie waar een goed beeld wordt gegeven van de ontwikkeling van veerboten door de tijden heen en waarbij vooral het moderne uiterlijk opvalt. Veerboten van zeer futuristisch design door top-ontwerpers en overal ter wereld inzetbaar.

bezoek02Daarna een korte wandeling en konden we de werkzaamheden volgen van de leerlingen van de bedrijfsschool die aan het casco van ons pontje werken. Aanwezig was begeleider Kees en een leerling die uitleg gaf van wat hij allemaal voor werk deed en het bleek dat deze jongen erg enthousiast bezig is en een echte vakman gaat worden.

bezoek03Op de foto hierboven van links naar rechts: Penningmeester Gérard van de Stichting, begeleider Kees, Wim Hillenaar, leerling bedrijfsschool, Dina Damen, Maarten Jilisen,  Josine Damen en Frans Bus van de Stichting. Secretaris Frank Jansen staat natuurlijk weer achter de camera.

bezoek04Vervolgens was een rondleiding over het uitgebreide werfterrein geregeld en kon de burgemeester zien hoe moderne modulaire scheepsbouw in zijn werk gaat. Met een felblauwe veiligheidshelm op liep het gezelschap door de grote werfhallen verbaasde zich over de enorme schepen die hier worden afgebouwd en wat belangrijk is, er zijn diverse onderdelen bij die door Cuijkse bedrijven worden aangeleverd.