Bezoek van de jury

Afgelopen week kreeg ons project bezoek van de jury van de Barbantse Dorpenderby waarin wij een grote rol spelen. Met kritische ogen en oren werd bekeken hoe wij en de dorpsraad St Agatha in een viertal projecten samenwerken onder het motto van “Het voetveer verbindt ons weer”, Dat ‘verbinden’ brengt niet alleen mensen bij elkaar maar ook twee provincies, Brabant en Limburg. De contacten met de dorpsraad van Middelaar zijn sterk geïntensiveerd, het Kruisherenklooster speelt weer een grote rol en mensen op beide oevers voelen zich weer verbonden als vroeger toen de Zeldenrust nog in de vaart was.

Hieronder een paar foto’s van het bezoek van de jury die door het bestuur van de Stichting en de dorpsraad St Agatha werd geïnformeerd over de voortgang van het project. Na een ‘tastbaar’ bezoek aan het pontje waar eenieder nu echt eens ons pronkstuk kon bekijken en aanraken werd er bij de koffie nog veel uitleg gegeven. Daarna vertrok het gezelschap in een bus naar St Agatha om de andere projecten te gaan bekijken die bij de inzending voor de Dorpenderby horen.

Op de foto een mooi overzicht van de grote hal van Bouwmensen waar we nu gastvrij zijn opgevangen gedurende de werkzaamheden. De leden van de jury  hier in gesprek met onze ‘coach’, René Bastiaanse (midden).

jury01

Voorzitter Frans Bus in gesprek met enkele juyleden die in het pontje geklommen zijn.

jury02

En natuurlijk had secretaris Frank zijn Kooikerhondje  meegenomen als het geheime wapen om de jury te beïnvloeden. In de strijd naar de eindstreep zijn alle middelen toegestaan zullen we maar zeggen.

jury03

Foto’s Hans Schiet (FAD)