Scheepswerf Damen 90 jaar!

Het bestuur en vrijwilligers van de Stichting Voetveer Zeldenrust feliciteert de familie Damen met deze geweldige mijlpaal.
Ooit opgericht door de broers Jan en Rien Damen in 1927 is het als een kleine scheepswerf begonnen en in de jaren zestig onder leiding van zoon Kommer Damen is het een wereldbedrijf geworden met vele werven en meer dan 9000 werknemers.

Ons historisch voetveer Zeldenrust is na de oorlog als eerste veerbootje gebouwd voor de familie Mulders in Mddelaar voor een veerdienst tussen St Agatha (Cuijk) en Middelaar.  Wij zijn veel dank verschuldigd aan de familie Damen voor hun daadwerkelijke ondersteuning van ons restauratieproject wat onlangs nog geleid heeft tot de inschrijving in het Register Varende Monumenten® .

Wij wensen het bedrijf nog een lange toekomst toe.

Frans Bus   Voorzitter
Frank Jansen   Secretaris