Fotosessie

Dan kwam er van de firma Damen een verzoek om mee te werken aan een fotosessie voor hun eigen  tijdschrift. Dat zeer luxe uitgevoerde magazine wordt straks over heel de wereld verspreid en laat zien hoe de werf ontstaan is en welke prachtige schepen ze er nu bouwen. Dus waarschijnlijk weten ze straks van  Singapore tot Dubai van het bestaan van de Zeldenrust.  We kozen een koude maar prachtig zonnige dag uit voor het maken van de opnamen. Er kwam een heuse fotoploeg van drie personen met het nodige materiaal. Om een speciale sfeer te scheppen werd er kort voor de opnames een berg ‘droogijs’ uit een koelbox om ons heen gestrooid om witte mist te maken waardoor ons pontje als het ware uit de nevel naar voren kwam. Prachtig en verrassend effect. Opnames met het felle tegenlicht van de zon en opgehelderd met een mobiele flitsinstallatie wat voor een heel speciale sfeer zorgde. Hieronder een plaatje van de voorbereidingen.sessie02

En we konden het niet laten om tussendoor voor ons zelf nog een plaatje te schieten van onze Zeldenrust met de neus op de oever tussen het riet. Het mooie licht van het winterzonnetje maakt een prachtig plaatje voor thuis aan de muur.sessie03We kijken terug op een zeer geslaagde dag en er was nog tijd om te oefenen met het varen. Het pontje heeft heel weinig diepgang en heeft de neiging om te gaan ‘driften’ in de bochten. Daarmee moeten de invalschippers leren omgaan want willen we straks veilig met passagiers varen dan moeten we allemaal het omgaan met dit bootje volledig beheersen. Vooral op de rivier waar stroming staat is het soms een kunst om precies de kop op de steiger te krijgen. Wij doen ons best.

Van de fotograaf ontvingen we nog een plaatje van onszelf want na de fotoklus mochten we even poseren voor de camera. Op onderstaande foto kunt u duidelijk het bijzondere, bijna dramatische effect zien van het felle tegenlicht van de zon in combinatie met het krachtige flitslicht van voren. Wij stellen u voor, het duo van de Zeldenrust, Frank en Frans.frank-frans