Fanfare St Ceacilia steekt over

Fanfare St Ceacilia uit Middelaar verzoekt ons om overgezet te worden voor een feestelijke gebeurtenis op de oever van St Agatha.

De fanfare bestaat 100 jaar en om dit te vieren brengen ze de oude instrumenten terug die ze na de Tweede Wereldoorlog van hun collega’s uit St Agatha geleend hebben. Het was toen namelijk zo dat door de oorlogsschade geen blaasinstrumenten meer aanwezig waren. Om de fanfare weer nieuw leven in te blazen zijn ze toen door hun vrienden uit St Agatha geholpen met oude instrumenten die over waren.

De viering van hun 100 jarig bestaan is dan een mooie gelegenheid om op feestelijke wijze met het historische pontje Zeldenrust de rivier over te steken en de instrumenten daar te overhandigen.
De hele club scheept zich in en begeleid door de mooie klanken van hun koperwerk steekt de Zeldenrust over naar St Agatha.

Daar worden handen geschud en de voorzitters van beide clubs spreken elkaar toe en de historische band tussen beide fanfares is weer eens bekrachtigd. Zowaar weer een prachtige dag aan het water en bijgeschreven in het logboek van de Zeldenrust.